keskiviikko 26. syyskuuta 2012

Vihdoinkin agilitytreeneihin

Jee, vihdoin viimein päästiin Sissin kanssa aksatreeneihin kun siltä on juoksut loppu. Ihan haikeena oon ollut kun nyt vihdoin ennen sen juoksuja alkoi yhteistyö sujua ja nyt sitten sillä alkoi juoksut. Niin mun tuuria. :D Nyt päätin, että treenaan sen kanssa keppejä ihan sikana. Niitten on vaan pakko alkaa sujua. Treeneihin ei ollut tulossa minun lisäksi kuin yksi muu, niin ajattelin tehdä pelkkiä keppejä.

Ajattelin, että viimeeksi kun kepit oli mennyt ihan persiilleen niin ne menee nytkin. Mutta mitä ihmettä?! Koirahan osaakin ne perskuleen kepit. Ehkä tauko on tehnyt sille hyvää. Mä olin sille napakkana, eli jos se tyhmäili omiaan niin kielsin heti, mutta sitten tuli heti joulu kun teki oikein. Sissi teki hirvittävän hienosti puolikkaita ja kokonaisia. Pujotteli nopeasti ja tarkasti vaikka itse olin kaukana. Haki hyvin vaikeista kulmista sisään. Muutaman kerran palloili omiaan, mutta tiukalla muistutuksella alkoi tekemään töitä ja tekikin tosi hienosti! :) Oon niin iloinen. Nyt jatketaan ehdottomasti keppien työstöä, että niistä tulee huippuhyvät.

Koiralla oli kovasti intoa, joten tehtiin pienellä puolella olevaa rataa. Sissi kulki kivasti, ei tyhmäillyt. Oma ohjaus oli tahmeaa taas tauon jälkeen ja koirakin oli vähän varovainen hallissa. Sissi kulkee aina paremmin ulkona, mutta uskon sen tottuvan taas nopeasti halliin. Sissi irtosi kuitenkin hienosti mm. takaakiertoihin ja tuli ohjauksiin kivasti. Niisto oli taas hirmu vaikea, sitä pitää harjoitella tosi paljon tai keksiä sen tilalle jokin muu ohjaus.


Kakkoselle ennakoiva valssi, kolmonen oli toiselta puolelta, kuvassa numero on väärällä puolella. Kutoselle takaakierto. Aa-putkierottelut meni hienosti, kontaktit omaa tasoaan. Kasilla takaakierto-puolivalssi, ysi ja kymppi takaakiertoina. Muuten ok, mutta mutkat jäi vähän pitkiksi oman ohjauksen ajoituksen vuoksi. Este nro 12 oli vaikea, Sissi ei meinannut tulla niistoon millään. Kiersi koko ajan siivekkeen toiselta puolelta, joten tein sen lopulta vaan bacl lapina (vai mikä helkkari sen nimi on?). Loppusuoralla irtoaa kauniisti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti